måndag 22 juni 2009

Det blodsugande lilla kvalstret

Så var det då dags igen för den första fästingen (det blodsugande lilla kvalstret) för året, den satt på armen och var bara att ta bort och bränna upp och hålla koll. Jag är en sån där som de måste tycka är ett lämpligt offer och hoppa på när jag går förbi. Inte tänker jag avhålla mig från skog, svamp, smultron mm för det inte, då ramlar väl nåt ner i huvudet på mig istället. Har i alla fall tagit mina tre sprutor mot TBE så nu är det tre år till nästa spruta, både båt och buss finns ute för att tillhandahålla sprutorna under sommaren. Hittade en sida med bra info om de "små underbara krypen" där man fick reda på att de dör i torktumlaren men det har jag ingen. Hittade också en häxbrygd som kan sprayas på hundar den skall jag koka ihop prova på mina kläder.

Inga kommentarer: