tisdag 9 juni 2009

Pensionär på riktigt

Primörer upplagda läckert och frestande när man kliver in i butiken, vem kan motstå detta.
Nu börjar jag känna av att snart bli pensionär, för idag trillade det andra brevet in om pension. Jag har haft en del olika jobb under åren så det skall bli spännande och vad det hela mynnar ut i till hösten. Det är bara att fylla i och returnera. Det kom även dubbla tidningar från PRO, stort slöseri.
Så har jag varit inne och röstat på Svensk landskaprätt på ICA, känner för Västerbotten och kantareller och för att inte tala om Västerbottenost.
Du kan också rösta fram din favorit till Änglamarkspriset på Coop.se eller på Louise Ungerts blogg som i år har koncentrerat sig på fisk. Vill du se föregående års pristagare så finns det också på Coop.se.

Så var det dags för att plocka ihop beställningen till fröknarna från föräldraföreningen till morgondagens skolavslutning. Getost från Holland, rabarbermarmelad, knäckesticks och linfrökex kommer påsarna att innehålla. Så nu har påsarna jag vek och klistrade för ett tag sedan kommit till användning, bra att ha ett förråd.
Osten hittade jag i min Konsumbutik tack vare en vän som stod och smakade, de var alldeles nyinkomna och mycket goda. Kom att tänka på ostbutiken på söder som bara hade ost från Holland som jag var inne i för ett tag sedan.
Jag har fallit ur rytmen med mina morgonpromenader och det känns helt fel, när jag promenerar med kameran på morgonen så är det tyst och lugn man kommer djuren väldigt nära och känner dofterna på ett annat sätt än under resten av dagen. Måste bättra mig med detta.
Igår kväll när jag kom hem så möttes jag av en doftande kaprifol då känner jag mig välkommen hem

Detta är dagens fynd, skålen är precis lagom för sallad till två, den blev jag väldigt förtjust i, hel och fin och söt.

Inga kommentarer: