torsdag 25 juni 2009

Usch för myggor!

Ljusare kvällar än så här kan man inte få, att kunna uppleva ljuset utomhus är härligt även om man får sätta på sig en filt fram emot nio. Myggorna kom vid elva. Det känns konstigt att nu så vänder det och blir mörkare om någon vecka. Blev i alla fall en härlig kväll med några av mina underbara grannar. Nu börjar den tid då alla far åt olika håll, många har tidig semester i år och är nere och badar trots att det är kallt i vattnet fortfarande, hurtbullar, andra har semester i augusti.

En stor härlig hälleflundra plockades upp i fiskdisken när jag gick förbi, det blev ingen bit till mig, men sugen blev man. Länsade frysen istället och hittade en ask med Karl Johan som fick bli till en underbar svampmacka och resten tog jag senare fram till kvällen i några små krustader och nu längtar jag som bara den efter att de små underbara frukterna som kantareller, Karl Johan m fl skall sticka upp där ute i mossan.
De torkade ananasarna tycker alla om, kul.

Inga kommentarer: