onsdag 24 juni 2009

Efter att ha fått en beställning på 20 påsar knäckesticks av Ra så kom grannen och undrade om jag inte kunde baka fruktlimpa innan det blir semester så sagt och gjort, det enda som inte fanns hemma var russin så det blev en promenad, kom också hem med jordgubbar för det kan man ju inte få för mycket av. Nu funderar jag på att baka 2-3 till så att alla påsar, burkar mm är slut innan sommarens uppehåll. Det är så skönt att ha det alldeles tomt så att inga mjölbaggar kan få fäste för det är inget kul. Tänk vad man lär sig mycket,efter att ha haft någonting som flyger från mjölpåsarna en gång så tror man att det är, som jag då, mjölbaggar och nu när jag letade efter de så upptäcker jag att det måste ha varit mottfjäril jag hade. De finns även i nötter. Baggar är ju inga fjärilar så nu vet jag det också.
Bakade upp mjölet och det blev tre st som jäste så fint, då försvann strömmen precis som de skulle in i ugnen. Strömmen var borta i drygt en kvart så det blev inga snygga bröd, tyvärr men burkarna är tomma och diskade så nu är det dags att ta sommarlov.

Inga kommentarer: