måndag 25 maj 2009

Pioner så vackra

Regn igår och sol och sommarvärme idag, då bara brast de ut i blom mina pioner och jag i lycka.

Ibland så kommer allt på en gång en sån vecka är det nu. Skulle vilja vara på flera ställen samtidigt flera dagar denna vecka men det går ju inte.
Sid har troligtvis vattkoppor så jag hämtade honom på dagis och vi lekte lite i parken, åkte buss och Saltsjötåget hem för att äta mellis ute i solen. Farmors fruktbröd lyxade vi till med apelsin-och morotsmarmelad och en härligt mogen melon till det sen var det alla saker i hyllorna som gällde. Han småpysslar med lite av varje och det finns ju mycket att välja på.
Var tvungen att gå och handla, hade glömt att jag skulle fixa sallad till imorgon kväll, så det fick bli vagn. I den somnade Sid så det blev lite sent innan han somnade på kvällen efter ett rejält mål mat, lek, saga mm.

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Oj oj vilka skönheter du visar.
Var är bromsen.. det går så fort tycker jag.
Ha det gott
annika

Eko-Marianne sa...

Trots blåst så har blommorna stått längre än vanligt så jag är mycket nöjd och tur att midsommar är tidigt i år så att det kan finnas kvar något blommande till kransarna. När pojkarna var små så var det knappt så syrenerna blommade till skolavslutningen så visst går det fort.
Njut nu ordentligt
Marianne