onsdag 6 maj 2009

Råkultur

Langoustines
Om ni tycker om sushi så skall ni om ni inte redan har besöka Råkultur på Kungstensgatan 2 där jag idag var tillsammans med ett tjugotal bloggare. Det var Lisa Förare Winbladh på Taffel som ordnat en sushimeny där ikväll och jag unnade mig denna lyx och det ångrar jag inte en sekund.

Det började med te, Shifeng Longjing som skulle dra i tre minuter och alla plockade upp kamerorna och det blixtrade runt alla borden.

Dashiroyale
Efter dessa små skålar fick vi var sin Langoustines med guldstänk, vacker som bara den.

Sashimi
Ett fat mitt på bordet med rök som spred sig över bordet med en viol på toppen, vi samsades sedan om läckerheterna av tonfisk, bläckfisk, räkor, mm.

Sushi Moriawase

Sist ett fat med silverål, rökt anka och Chinese bbq pork där alla tyckte att ankan var godast och om det inte var nog så, så kom det in ett fat med efterrätter.

Mums va gott och vackert allt var!

2 kommentarer:

pipopp sa...

Där var ju dina bilder!
Såg dem inte tidigare, när jag kommenterade och undrade ...

Visst var det gott!

Eko-Marianne sa...

Det var underbart gott så jag är så glad för att jag gick dit. Kul också att få lite inblick i vad andra skriver om så jag har haft fullt upp idag med att lära känna några av era bloggar.
Väldigt fina bilder så det var synd att batteriet tog slut för dig.