fredag 29 maj 2009

Studenttider

Redigera inläggTill och med nästan överblommad är den vacker. Den drog fint ihop sig till kvällen och nu har den blommat hela veckan istället för bara drygt en dag som förr om åren. Det är väl därför som jag inte kan lämna den ifred.

Trädpionen däremot står längre, den doftar väldigt stark, så vasen åkte ut fortare än kvickt den gick inte att ha inne.
Grannens mamma hade förslagit att klippa ner häcken mot mig för kunna se trädpionen och det tyckte jag var ett bra förslag för då får jag bättre utsikt över sjön.

Denna fanns hos dagens student, Märta, som jag varit och uppvaktat idag och träffat ett flertal av fd grannar och ett alldeles nytt tillskott en flicka bara 4 dagar gammal, hur söt som helst, lik pappa.

En mycket mycket stolt pappa som hade mycket gott att säga om sin dotter som har gjort ett stort intryck, på oss alla som var där, med sitt glada humör.
Det var den sista av barnen som student så nu får vi alla vänta på att barnbarnen blir så stora att det är deras tur.

Inga kommentarer: