lördag 30 maj 2009

Vilken dag!!!

Så var sagan om pionen 2009 slut, för den här gången trodde ni men jag har många knoppar kvar att visa upp när de kommer i blom
Hur kan man vara så dum att åta sig två saker samma dag, man måste heta Marianne för att göra en sån grej. Jag tycker om att ha mycket omkring mig, då trivs jag så jag klagar inte om ni trodde det.
Lämnade lite färdiga saker till trädgårdsminglet hos Sweden green house imorgon på förmiddagen för att sedan cykla och handla till salladen som jag skall fixa ihop. Trasslar med cykel och kundvagn när jag är färdig, till garaget i Forum och ut därigenom, åker hem, börjar plocka upp och upptäcker att INGEN PLÅNBOK, fan också, just idag. Hade stoppat den i fickan vilket är helt idiotiskt om de ser ut som på mina byxor. Tar cykeln och cyklar som en tok, anfådd, hostar men ingen plånbok ligger utmed den väg jag cyklat, går runt och frågar men ingen har fått in någon plånbok. Cyklar hem och ringer Spärrservice och spärrar, de fixar allt beställer nya kort mm och jag börjar skriva en anmälan till polisen om körkortet och då ringer telefonen och en tjej har hittat min plånbok, letat upp mitt namn och telefonnummer och det har inte gått två timmar. Tänk att det finns sådana underbara människor och just idag och för mig, helt otroligt. Vilken lättnad, har lite kontanter och presentkort i plånboken så att jag klarar mig tills jag får nya kort, tur det också och framför allt att allt är kvar.
Kom på att jag kunde ge henne lite müsli och knäckesticks som fanns hemma, lägga i en snygg påse och så fick hon en av presentkorten, vilken tur att jag hade de, hon blev glad och jag med.
Fick hit en massa grejer som jag skall ha med mig till Nyckelviken imorgon så det är fullt hus här.
Imorgon är det Mors dag och det är inget som vi firar i vår familj men det finns mycket aktiviteter denna pingstdag som Hagadagen i Hagaparken/Brunnsviken och Nyckelviksdagen i Nacka så det finns många sätt att fira mor på.

Inga kommentarer: