söndag 19 april 2009

Födelsedag igen

Idag har jag två födelsedagsbarn, sonen Rasmus blir 24 och barnbarnet Tuva blir 8 och skall firas nästa vecka. Promenerade över till Rasmus och Agnes på en fika och nybakade muffins och tog med mig datorn, som bara så där lade av, till datadoktorn. Tog upp den när jag kom fram och då funkade den, ville bara ut på en promenad kanske. Ibland undrar man hur apparater vill bli behandlade.

De blir stora så snabbt, var bara 5 veckor när vi flyttade hit till Järla, är nu åtta år och är en hejare på att läsa böcker, pyssla och leka med sina Pollysar.

Så här ställer jag min olivflaska och får då ut flera matskedar till. Det gäller att ta vara på dropparna.
Idag åt jag nässelpeston tillsammans med pasta, mums va gott och tog med en burk till Rasmus. Hittade lite nässlor i morse också, kan ju inte låta bli att plocka när jag ser hur de växer där, blir lika kollrig som när det är svamptider, smultrontider, hallontider mm.

Inga kommentarer: