lördag 11 april 2009

Morgonpromenad med bävern


Vaknade alldeles för tidigt, det har varit dåligt med morgonpromenader de sista dagarna så upp och hoppa och ut. Funderar på om jag skall ta med kameran och den får hänga med likaså stavarna. Eftersom strandpromenaden är av trä så låter det lite av stavarna även om de har gummi så rätt som det är hör jag ett plask och där dök bävern ner och sen hade vi sällskap, ett mycket trevligt sällskap.

Vi stannar upp, den gnager lite och jag fotograferar, doppingparet jag såg lite innan ser man ju lite då och då men idag så var jag ute just när bävern också var det, snacka om tur.

så bestämde vi oss för att fortsätta en bit till och jag bara går och njuter.

Så med en liten pinne i munnen så dyker bävern ner och kanske håller den på att bygga ett bo där.
När jag sitter och skriver detta så vandrar den först morgonrocksmänniskan förbi ner för att bada, det är en kvinna som också badar sent in på hösten, hennes sällskap är fullt påklädd med jacka och mössa verkligen en kontrast.
Skulle inte ens vilja stoppa ner tån.

Inga kommentarer: