torsdag 12 mars 2009

Forum Nacka - Årets köpcentrum

Min flingkvarn kommer ofta i bruk så även idag då jag blandade ihop en ny grötblandning med flingor av korn, vete, dinkel, havre/nakenhavre och råg så blandade jag i linfrö, gojibär, russin och aprikoser. Detta skall provas till frukost imorgon. Min assistent från Electrolux hittade jag för några år sedan i vårt soprum, någon hade kastat den med alla olika tillbehör men flingkvarnen har jag köpt till.
Igår så malde jag ströbröd på den av mina hembakade ekologiska brödrester och idag gjorde jag ny deg till knäckestick så den används flitigt många gånger i veckan, helt underbart. Funderar på att köpa en mjölkvarn till den också för att få alldeles nymalet mjöl till degarna också.
Återbruk är något av det roligaste jag vet, stora utmaningar ibland och stundtals så faller det bara på plats helt av sig själv.
Enligt dagenshandel.se så har vårat centrum dvs Forum Nacka fått vandringspriset som Årets köpcentrum, kul.
På meny, P1, idag så pratade de vidare om smör och på Kajsa Warg finns det smör som är tillverkat på gammaldags vis från Åland som sades vara dubbelt så gott och dubbelt så dyrt som Arlas men detta måste provas. Nästa vecka skulle de prata om smör från Väddö gårdsmejeri, detta provade jag till jul och det smakade nykärnat och gott.
Såg att Zetas trädgård öppnar 1 april och då får man hopp om att det snart är vår, de har byggt nytt så det måste bara ses. En trevlig hemsida har de med många fina bilder och så kan man se avsnitten från nyhetsmorgon med Viktoria Skoglund.
På blomsterbutiken i Årets köpcentrum, inte buketten, så hade de rosa underbara pioner men jag kunde motstå inköp och bara beundra och drömma om när mina kommer i blom. De första kommer i maj oc det är inte så långt dit.
Dagens tips!
Tänker ni springa vårruset som går i Stockholm den 26 och 27 maj, så gå in på Sara Begners blogg och få råd, tips mm av henne och Blossom. http://alltidhungrig.blogspot.com/

Inga kommentarer: