söndag 1 mars 2009

Mars - vårmånad


Vilken underbar dag, isen var full av soldyrkare, skrinnare, skidåkare, hundar, barn m.fl.
Picnic på lite olika håll och även av oss efter en tur runt på den skottade isrundan, nybakade ciabatta med renstek och avocadoröra till några koppar te smakade gott i solen sittande på pilen som böjer sig ut över vattnet/isen. Ciabattan jag bakade i morse blev så där men det var första gången så det är bara att gå på.
Promenadvägarna var så där härligt vårlika idag, lite geggiga på vissa ställen, andra bitarvar det torrt på och där gångvägen ligger i skuggan så var det isigt och halt. Det var minusgrader idag men solen tog ordentligt i alla fall och mars-vårmånaden började bra.
Enligt wellness-skolan på tv 8 så skall man unna sig en Spa-dag i veckan hemma så jag fick för mig att leta efter nåt recept på body scrub och hittade ett så jag tog min spa-dag idag. Blandade till en scrub av farinsocker, hade inget råsocker hemma, honung och olja så nu har jag en mjuk och len hud och jag gav mig ansiktsmassage och fortsatte sen med lite övningar på balansbollen.
Upptäckte att en utställning på Drottningholms slottsteater äger rum i slutet av månaden en viol och penséutställning så det skrevs upp i kalendern och nu till helgen är det en trädgårdsmässa i Kista.

Dagens tips!
Body-scrub 60 ml flytande honung, 180 ml råsocker, 60 ml olivolja blandas i en burk. Använd ett par gånger i veckan för mjuk, len och välmående hud. Blanda om i burken innan du använder.

Inga kommentarer: